ČR neumí odpovědět na dotaz, podle jakého zákonného předpisu policie (celní správa) zjišťovala legální/nelegální konopí od vzniku sametově přelakované ČSR na ČR, když od roku 1989 až do roku 1999 (viz nařízení vlády č. 192/1988 Sb. a trestní zákon do 1.1.2010 v §§ 187 a 188 včetně §§ 187a a 188) a přijetí zákona o návykových látkách č. 167/1998 Sb. nebyl v žádném předpise uveden limit THC v konopí (vyhodnocovalo se snad konopí podle normy OSN, která limit THC nesleduje, ale sleduje omamnost konopí dle vzorce THC+CBD/CBN, a pokud je poměr kanabinoidů větší než 1, jde o omamné konopí, sleduje reprezentativní vzorek konopí pro měření obsahu THC je tzv. násobková hodnota, tzn. ze sto rostlin deset).
Dále ČR neumí odpovědět na otázku, jak postupovala v mezidobí ode dne dne 1. 1.1999 do 1.5.2004, kdy jsme vstoupili do EU. Viz novelizace § 29 zákona o návykových látkách zákonem č. 362/2004 Sb. v době přístupových jednání s EU, kdy ČR lhala (neuvedla) EU v přístupových jednáních, že součástí českého právního řádu je „Metoda EU ke zjištění obsahu THC v konopí“ vyplývající z řady unijních nařízení, když tak policie na obsah THC konopí nikdy neměřila ani po vstupu do EU (reprezentativní vzorek je u EU normy 1/4, tzn. ze sto rostlin nejméně 30, obligatorně 50 až 200 rostlin).
V roce 2024 přišla policie se zcela novou verzí, že vždy měřila obsah THC v konopí podle (právně nezávazné) metodiky evropských forenzních laboratoří ENFSI. Viz dokumentu dále jsou uvedena zcela protichůdná tvrzení policie a justice v letech 2010 – 2024
Do roku 2024 bylo součástí právního řádu nařízení vlády č. 270/1920Sb., které zcela uvolnilo konopí bez jakékoliv restrikce.